نسل بعدی پرچمداران شرکت سامسونگ اوایل سال بعدی میلادی یعنی 2024 به بازار عرضه می‌شود و از همین حالا شایعات پیرامون این کهکشانی‌های جدید زیاد شده است. اگر از طرفداران برند سامسونگ باشید قطعا دوست دارید بدانید که این مدل‌های جدید چه تغییراتی را به خود خواهند دید و آیا این تغییرات ارزش ارتقاء دارد یا خیر. در ادامه با مایکروتل همراه باشید تا بیشتر با مشخصات گوشی s24 اولترا و مدل‌های دیگر این خانواده و شایعات پیرامون آن‌ها آشنا شویم.

تاریخ رسمی معرفی سری S24 مشخص شد

این سه گوشی طبق اعلام رسمی شرکت سامسونگ در مراسم Unpacked در خود کره جنوبی در تاریخ 27 دی ماه در ساعت 21:30 معرفی می‌شوند. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید شرکت سامسونگ تمرکز زیادی به روی هوش مصنوعی در معرفی این گوشی‌های جدید دارد و قطعا بخش زیادی از معارفه این محصولات به بخش هوش مصنوعی اختصاص پیدا خواهد کرد.

عکس ماژول‌ دوربین‌های S24 اولترا فاش شد

هر روز که به تاریخ رسمی معرفی این سه گوشی جدید نزدیک می‌شویم اطلاعات بیشتری از این گلکسی‌ها در اختیار قرار می‌گیرد. در آخرین شایعات و اطلاعات تصویر ماژول دوربین S24 اولترا فاش شده است که به وضوح نشان می‌دهد این پرچمدار از چهار دوربین استفاده خواهد کرد. دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی خواهد بود و دو دوربین تله فوتو با سنسورهای 10 مگاپیکسلی و 50 مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کنند و دوربین فوق عریض هم به احتمال قوی 12 مگاپیکسلی خواهد بود. این کهکشانی توانایی ثبت عکس‌هایی با زوم 2 برابر، 3 برابر، 5 برابر و 10 برابر را بدون افت کیفیت خواهد داشت. البته صحبت‌هایی از حذف زوم ۱۰ برابری نیز مطرح شده است.

تمام رنگ های سری S24 لو رفتند

گوشی‌های Galaxy S24 و Galaxy S24 پلاس در چهار رنگ مشکی، بنفش، سفید و زرد وارد بازار می‌شوند. مطابق عکس‌های نهایی لو رفته از هر دو گوشی، برای گوشی‌ها حاشیه‌های بسیار نازک و یکنواختی در اطراف صفحه نمایش طراحی شده است. در پنل پشتی هم به نظر می‌رسد که دوربین سه گانه قرار دارد. همچنین به گفته متخصص آرسن لوپین، گوشی Galaxy S24 Ultra در 4 رنگ مشکی، خاکستری، بنفش و زرد در دسترس خواهد بود.

آخرین خبرها در مورد طراحی سری S24

مطابق آخرین خبرها هر 3 گوشی کهکشانی 2024 سامسونگ دارای دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی خواهند بود که نحوه قرارگیری و طراحی آن به شکل سوراخ پانچ است. با احتمال بالایی گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 پلاس دارای قاب آلومینیومی خواهند بود؛ اما در این میان حرف‌هایی هم در ارتباط با این که گلکسی اس 24 اولترا به قاب تیتانیومی برای استحکام کششی بالاتر مجهز شده، هم رد و بدل می‌شود.


خبرهای نهایی در ارتباط با صفحه نمایش سری اس 24

  • حسگر اثر انگشت اولتراسونیک
  • محافظ صفحه نمایش

در مدل‌های پایه، پلاس و اولترا گلکسی‌های 2024 سامسونگ، حسگر اثر انگشت اولتراسونیک در زیر صفحه نمایش قرار گرفته و و از محافظ صفحه نمایش Gorilla Glass Armor استفاده شده است.

مهر تایید نهایی بر اطلاعات منتشر شده از سری S24 تا به اینجای کار (21 دسامبر 30 آذر)

  •   اطلاعات صفحه نمایش تغییری نکرده و اندازه‌های گفته شده همچنان مطابق خبرهای پیشین در آپدیت‌های قبلی است. 

گلکسی اس 24 دارای صفحه نمایش 6.2 اینچی است، در حالی که گلکسی اس 24 پلاس دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی است. انتظار داریم گلکسی اس 24 اولترا دارای صفحه نمایش 6.8 اینچی باشد.

  • گلکسی S24 رزولوشن FHD+ و S24 پلاس و S24 اولترا رزولوشن QHD+ دارند و هر سه از HDR10+ و حداکثر روشنایی 2600 نیتی پشتیبانی می‌کنند.
  • در ارتباط با دوربین‌ها هم کاملا مانند آپدیت‌های قبلی اینطور گفته می‌شود که :

گلکسی اس 24 اولترا دارای دوربین پشتی اصلی 200 مگاپیکسلی با لنز OIS، دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض با فوکوس خودکار، دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با لنز OIS و زوم اپتیکال 3 برابر، و دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابر و OIS دارد.

بعضی از خبرها هم این شکل به نظر می‌آیند که بهترین کهکشانی 2024 سامسونگ یعنی گوشی گلکسی اس 24 اولترا قرار است با ترکیب زوم اپتیکال 5 برابر و برش حسگر دوربین 50 مگاپیکسلی‌اش کیفیتی شبیه زوم اپتیکال 10 برابری را به دنیا نمایش دهد.

  • در ارتباط با بخش باتری دنیای تکنولوژی به این جمع بندی رسیده است که:

انتظار داریم که گوشی گلکسی اس 24 (مدل پایه) دارای باتری 4000 میلی آمپر ساعتی باشد در حالی که گلکسی اس 24 پلاس دارای باتری 4900 میلی آمپر ساعتی است. گلکسی اس 24 اولترا دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است. هر سه گوشی از شارژ بی سیم 15 واتی و شارژ بی سیم معکوس 4.5 واتی هم پشتیبانی می‌کنند. مدل پایه این سری کهکشانی یعنی Galaxy S24 دارای شارژ سریع سیمی 25 واتی است، در حالی که Galaxy S24+ و Galaxy S24 Ultra دارای شارژ سریع سیمی 45 واتی هستند.

  • اندروید 14 و رابط کاربری وان یو آی 6 (One UI 6) هم که از خیلی پیش‌تر ها اثبات شده است.

دوربین اصلی S24 اولترا در شب و به کمک هوش مصنوعی بهتر عمل می‌کند

مدت زمان خیلی زیادی تا معرفی این پرچمدار باقی نمانده و سازنده کره‌ای حدود یک ماه دیگر باید اینت کهکشانی را معرفی کند. سامسونگ می‌داند که در گلکسی S24 اولترا باید بهترین عملکرد تاریخ خود را ارائه کند تا بتواند با بزرگانی مثل ایفون 15 پرو مکس به رقابت بپردازد. طبق اطلاعاتی که در دست داریم این گوشی در شب عکس‌های بهتری به ثبت می‌رساند و قابلیت Night Mode‌ بهبود پیدا کرده است.

عکس‌های ثبت شده با دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی این گوشی نیز قرار است به کمک هوش مصنوعی بهینه شوند تا خروجی بسیار بهتر و حذاب‌تری به دست بیاید. این دوربین می‌تواند 12 نوع سوژه را تشخیص دهد و عکس را بر اساس این سوژه‌ها بهینه کند. طبق شایعات گلکسی S24 اولترا قرار است به صورت پیش فرض تصاویر 24 مگاپیکسلی به ثبت برساند.

این کار باعث می‌شود تصاویر در مقایسه با رزولوشن پیش فرض S23 اولترا جزئیات بیشتری داشته باشند. این دقیقا همان سیاستی است که اپل پیش گرفت و ایفون 15 پرو مکس با داشتن دوربین 48 مگاپیکسلی تصاویر پیش فرض 24 مگاپیکسلی به جای 12 پیکسلی به ثبت می‌رساند

قیمت، رنگ بندی و حافظه سری S24 مشخص شد

این سری ظاهرا در رنگ‌های مشکی، خاکستری، زرد و بنفش روانه بازار می‌شوند. البته که سامسونگ به رسم هر سال برای این کهکشانی‌ها رنگ‌های اختصاصی نیز در نظر خواهد گرفت که اطلاعی از این رنگ‌ها نداریم. گلکسی S24 در نسخه پایه‌ای 128 گیگابایت حافظه و 8 گیگابایت رم خواهد داشت و شما می‌توانید نسخه 256 گیگابایتی را نیز با همین مقدار رم خریداری کنید.


گلکسی S24 پلاس در نسخه ابتدایی 256 گیگابایت حافظه و رم 12 گیگابایتی خواهد داشت و به احتمال قوی نسخه 512 گیگابایت نیز در دسترس خواهد بود. گلکسی S24 اولترا نیز در نسخه‌های 256/12، 512/12 و 1 ترابایت با 12 گیگابایت رم در دسترس خواهد بود. خوشبختانه قیمت این گوشی‌ها دقیقا مانند نسل قبلی است و شاهد افزایش قیمت نیستیم.

گلکسی S24 با قیمت پایه‌ای 800 دلار به فروش خواهد رسید. گلکسی S24 پلاس و S24 اولترا با قیمت 1000 دلار و 1200 دلار به فروش خواهد رسید.

حداکثر روشنایی S24 اولترا چقدر است؟

طبق اطلاعات منتشر شده ظاهرا حداکثر روشنایی این گوشی 2600 نیت خواهد بود. این عدد از روشنایی 2400 نیتی پیکسل 8 پرو و 2000 نیتی ایفون 15 پرو مکس بیشتر است و نشان می‌دهد که سامسونگ نماینده خود را کاملا مجهز روانه بازار خواهد کرد. البته باید در نظر داشته باشید که این اعداد در دنیای واقعی کمی متفاوت هستند و باید دید این پرچمدار در واقعیت چگونه عمل می‌کند.

برای مثال حداکثر روشنایی S23 اولترا برابر با 1750 نیت است ولی این مدل در حالت حداکثری و زیر نور خورشید نهایت عدد 1250 نیت را ارائه می‌کند. در واقع عدد 1750 برای تماشای محتوای HDR است و همچنین تمام نقاط نمایشگر چنین روشنایی نخواهد داشت. باید دید نسل جدید از این نظر چگونه خواهد بود.

 

آپدیت 23 آذر

ارتباط ماهواره‌ای در سری S24

طبق اخبار منتشر شده منابع بسیاری تایید کرده‌اند که سری S24 از ارتباط ماهواره‌ای اضطراری استفاده خواهند کرد. در نظر داشته باشید که این ویژگی دقیقا مانند ایفون‌های جدید است و کاربردی در ایران ندارد. طبق این قابلیت در در صورت نبود سیگنال در مکان‌های ناآشنا می‌توانید از طریق ارتباط ماهواره‌ای پیام ارسال کنید و کمک بگیرید.

آپدیت 23 آذر

قیمت سری S24

حدود یک ماه دیگر تا معرفی رسمی این سه گوشی زمان باقی مانده است و رفته رفته اطلاعات بیشتر و حتمی‌تری از این کهکشانی‌ها به بیرون منتشر می‌شود. منابع مختلفی به صورت رسمی تایید کرده‌اند که قیمت این سه گوشی مانند نسل قبلی خواهد بود و خوشبختانه افزایش قیمت نخواهیم داشت.

آپدیت 22 آذر

سامسونگ برای گلکسی S24 از زوم 10 برابری دست نمی کشد

این روزها اینطور که نشریه کره‌ای The Elec گزارش می‌کند؛ به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد تا گوشی گلکسی S24 ULTRA را با دوربین‌هایی به مشخصات زیر راهی بازار کند.
دوربین اصلی: دوربین با لنز عریض (واید Wide) با وضوح 200 مگاپیکسل
دوربین دوم: دوربین با لنز فوق عریض (اولتراواید Ultrawide) با وضوح 12 مگاپیکسل
دوربین سوم: دوربین با وضوح 50 مگاپیکسل با زوم 5 برابری
دوربین چهارم: دوربین با وضوح 10 مگاپیکسل با زوم 10 برابری

آخرین تصویر منتشر شده از طراحی دوربین‌های گوشی S24 اولترا در روزهای پایانی 2023

البته این احتمال هم می‌رود که با تکرار دوربین 50 مگاپیکسلی با زوم 5 برابری در گوشی گلکسی اس 24 اولترا سایر سنسورها هم تکرار شوند و همه مولفه‌ها در بخش دوربین مانند اس 23 اولترا در حال حاضر باشند.
در حال حاضر اتفاقی که رخداد آن 100 درصد تایید شده؛ این است که سامسونگ از حسگر 200 مگاپیکسلی برای S24 اولترا پشتیبانی خواهد کرد و این در حالی است که برای ارائه دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید از پشتیبانی Namuga و Sunny Optical استفاده می‌کند. تا به اینجا مشخص شده است که برنامه سامسونگ و Sunny Optical از این قرار است تا از زوم 10 برابری و 5 برابری پشتیبانی کنند. مطابق با همین دسته اخبار منتشر شده، به گوش ما رسیده است که دوربین سلفی گوشی اس 24 اولترا هم با لنزی 12 مگاپیکسلی توسط Namuga و MCNEX به دست کاربر خواهد رسید.

جدیدترین اخبار گوشی S24 و S24+

در ارتباط با گوشی‌های S24 و S24 پلاس هم این مدل اخبار به گوش می‌رسد که هر دو به دوربین اصلی با لنز 50 مگاپیکسل مجهز شده‌اند. همچنین دوربین اولتراواید هم وضوحی برابر با 12 مگاپیکسل و دوربین 10 مگاپیکسلی هم زوم 3 برابری دارد؛ که این اطلاعات هم نشان دهنده عدم تغییر در طراحی دوربین‌ها نسبت به نسل فعلی یعنی سری S23 است.

بر اساس این گزارش، سامسونگ قصد دارد 35.2 میلیون دستگاه از سری گلکسی اس 24 را در سال 2024 عرضه کند که 15.9 میلیون (45 درصد) از گلکسی اس 24 اولترا، 13.5 میلیون (38 درصد) از اس 24 و 5.8 میلیون دستگاه (16 درصد) ٪ از پلاس تخمین زده شده‌اند.

تصاویر رسمی و مشخصات سری گلکسی S24 این بار به صورت رسمی به چرخش افتاد

تاریخ ورود سری گلکسی اس 24 همانطور که در گذشته اعلام شده، همان January 17 (6 بهمن) است و تغییری نکرده است. عکس‌های منتشر شده هم همان عکس‌های رسیده از CAD است، که نشان می‌دهد، تصاویر منتشر شده در آپدیت ماه‌های قبلی صحیح بوده‌اند. درحقیقت رندرهای منتشر شده با رندرهای Windows Report یکسان هستند.

رنگ های S24

سری اس 24 قرار است در رنگ‌های مشکی، خاکستری، بنفش و زرد عرضه می‌شوند؛ اما اتفاقی که احتمالا در این سری افتاده؛ این است که نام رنگ بندی‌ها کاملا شخصی سازی شده و رنگ‌ها با نام‌های متفاوتی مانند Onyx Black، Marble Grey، Cobalt Violet، و Amber Yellow به پیش چشم ما می‌آیند.

رنگ S24 اولترا

اس 24 اولترا قرار است در رنگ‌های زیر در بازار جهانی به فروش برسد.

Titanium Black تیتانیوم مشکی
Titanium Gray خاکستری تیتانیوم
Titanium Violet بنفش تیتانیوم
Titanium Yellow زرد تیتانیوم

رنگ و بوی هوش مصنوعی در سری اس 24

کمپانی سامسونگ از هوش مصنوعی برای کمک به ویرایش و بهبود عکس‌ها از طریق تکنیک‌های هوش مصنوعی در سری اس 24 استفاده کرده است. قابلیت‌هایی مانند برجسته کردن هر موردی روی یک تصویر برای یافتن اطلاعات اضافی یکی از اتفاق‌های جذاب در این باره است.

ایجاد بهبود در خنک کننده های سری گلکسی اس 24

این طور که به نظر می‌رسد، در طراحی جدید سری گلکسی S24 از محفظه بزرگ‌تری برای خنک کننده‌های گوشی‌های اس 24 استفاده شده و این موفقیت خوبی به حساب می‌آید. برای مثال محفظه‌ای که برای گوشی گلکسی S24 ULTRA طراحی شده حدودا 1.9 برابر بزرگ‌تر از S23 Ultra است.

جدول رسمی منتشر شده از مشخصات سری گلکسی اس 24

مشخصات
گلکسی S24
گلکسی S24+
گلکسی S24 Ultra
صفحه نمایش
6.2 اینچ، نرخ نوسازی 120 هرتز، کیفیت نمایش FullHD+
6.7 اینچ، نرخ نوسازی 120 هرتز، کیفیت نمایش QHD+
6.8 اینچ، نرخ نوسازی 120 هرتز، کیفیت نمایش QHD+
تراشه
اگزینوس 2400
اسنپدراگون 8 نسل 3
اسنپدراگون 8 نسل 3
دوربین‌های پنل پشتی
دوربین اصلی 50 مگاپیکسل/ 12 مگاپیکسل اولتراواید/10 مگاپیکسل تله فوتو با زوم 3 برابری
 دوربین اصلی 50 مگاپیکسل/ 12 مگاپیکسل اولتراواید/10 مگاپیکسل تله فوتو با زوم 3 برابری
 دوربین اصلی 200 مگاپیکسل/ 12 مگاپیکسل اولتراواید/10 مگاپیکسل تله فوتو با زوم 3 برابری/50 مگاپیکسل تله فوتو 5 برابری
دوربین سلفی
12 مگاپیکسل
12 مگاپیکسل
12 مگاپیکسل
رم
8 گیگابایت
12 گیگابایت
12 گیگابایت
حافظه داخلی
128/256/512 گیگابایت
256/512 گیگابایت
256/512 گیگابایت و 1 ترابایت
روش‌های ارتباطی
بلوتوث نسخه 5.3/ وای فای 6
بلوتوث نسخه 5.3/ وای فای 7
 بلوتوث نسخه 5.3/ وای فای 7/ فناوری پهنای باند فوق عریض
باتری
4000 میلی‌آمپر ساعت با شارژر سوپر فست
4900 میلی‌آمپر ساعت با شارژر سوپر فست نسخه 2.0
5000 میلی‌آمپر ساعت با شارژر سوپرفست نسخه 2.0/ پشتیبانی از شارژ بی سیم فست/ پشتیبانی از فناوری به اشتراک گذاری شارژ بی سیم
رنگ
Onyx Black, Marble Grey, Cobalt Violet, Amber Yellow
Onyx Black, Marble Grey, Cobalt Violet, Amber Yellow
Titanium Black, Titanium Gray, Titanium Violet, Titanium Yellow

طراحی قلم S Pen گلکسی S24 Ultra توسط FCC به دنیای بیرون درز پیدا کرد

در حقیقت، ما طرفداران سامسونگ در این لحظه از سال 2023 در لحظات شمارش معکوس رونمایی رسمی از گلکسی S24 Ultra به سر می‌بریم و در انتظار ژانویه 2024 (January) چشم‌هایمان روی تقویم مانده است. رندرهای CAD و تصاویر گوشی پیش‌تر از این‌ها را در این جا به نمایش گذاشته‌ایم؛ اما این بار قرار است تا از طراحی قلم S سامسونگ صحبت کنیم. در واقع با تصاویری که به لطف FCC منتشر شده است، حال دیگر می‌دانیم که شکل و شمایل قلم S Pen گلکسی S24 اولترا چه گونه است.

مشخصات قلم S Pen گلکسی S24 اولترا

پیش از اشاره به هر مولفه‌ای به نظرم بهتر است بدانید که FCC این قلم را تایید کرده است.

مشخصات قلم S Pen گلکسی S24 اولترا

عکس منتشر شده از FCC در ارتباط با قلم گوشی پرچمدار به بازار نیامده S24 Ultra

این قلم دارای اتصال BLE است و شبیه قلم S-Pen پرچمدار پرآوازه سال قبلی یعنی S23 Ultra است. طبق عکسی که FCC منتشر کرده، این قلم باید به رنگ خاکستری با نام grey/graphite باشد؛ اما خب شاید قرار است تا در رنگ‌های بیشتری راهی بازار شود؛ که از این موضوع هنوز هیچکس خبر ندارد و این حدس ماست.

احتمال صاف نبودن پنل S24 اولترا

دو ماه تا رونمایی از سری گلکسی S24 مانده است و تا این لحظه اخبار زیادی درباره‌ی آن از لو رفته است. شایعات اولیه‌ای که از گوشی گلکسی S24 Ultra آمد، این‌طور نشان داد که ممکن است پنل نمایشگر گوشی کاملا صاف نباشد و ممکن است لبه‌های پنل منحنی باشد.

لبه‌های حاشیه گوشی، احتمالا انحنای ۰.۳ یا ۰.۴ میلی متری داشته باشد و با این که زیاد و قابل توجه نیست، اما نمی‌توانیم آن را صاف بدانیم. حاشیه بالا و پایین گوشی نیز مشابه S23 اولترا خواهد بود.

عکس‌های واقعی S24 اولترا لو رفت

کمتر از دو ماه دیگر تا رونمایی رسمی سری S24 سامسونگ باقی مانده و حالا ظاهرا تصویری کاملا واقعی از S24 اولترا در رنگ نقره‌ای به بیرون درز کرده که ظاهر آن را کاملا مشخص می‌کند. این گوشی تا حد بسیار زیادی شبیه به S23 اولترا است و تنها پنل مقابل آن طبق چیزی که شایعه شده بود تخت شده و دیگر انحنا ندارد.

طبق عکس حدس می‌زنیم که سامسونگ نیز مسیر اپل را پیش گرفته و فریم کناری s24 اولترا از جنس تیاتینوم است و مقاومت و کیفیت بالاتری نسبت به آلومینیوم دارد.

گلکسی s24 چه زمانی خواهد آمد؟

طبق آخرین اخبار و اطلاعات منتشر شده سری جدید گوشی‌های سامسونگ در تاریخ 17 ژانویه معادل 27 دی ماه در مراسمی در سانفرانسیسکو معرفی می‌شود. قبل‌تر این تاریخ 18 ژانویه اعلام شده بود و همین نشان می‌دهد که سری S24 در هفته آخر دی ماه به صورت رسمی معرفی می‌شوند. همچنین طبق شایعات این گوشی‌ها دو هفته بعد یعنی در اواسط بهمن ماه برای خرید در دسترس قرار خواهند گرفت.

طراحی احتمالی سری S24 لو رفت

هنوز زود است که بخواهیم به صورت قطعی تایید کنیم که سری S24 ظاهری مانند تصاویر بالا دارند ولی در حقیقت این رندرهای بیش از اندازه حقیقی به نظر می‌رسند. طبق تصاویر بالا سری گلکسی S24 از فریم کاملا تخت استفاده خواهند کرد و انحنای فریم از بین می‌رود. این همان تصمیمی است که اپل در سال 2020 و با عرضه ایفون‌های سری 12 اتخاذ کرد و به سراغ فریم کناری کاملا تخت رفت.

هوش مصنوعی Galaxy AI معرفی شد

سامسونگ برای این که از هوش مصنوعی و دنیای رقابتی امروز عقب نباشد هوش مصنوعی مخصوص خود به نام Galaxy AI را معرفی کرد. این هوش مصنوعی به روی سری S24 مورد استفاده قرار خواهد گرفت و همزمان با همین گوشی‌های در انتهای دی ماه معرفی می‌شود. این قابلیت کمک می‌کند تا شما در استفاده روزمره امکانات بیشتری داشته باشید و مانند گوشی‌های گوگل بسیار بهتر بتوانید عکس و فیلم‌های خود را ادیت کنید.

قابلیت بسیار جذاب این هوش مصنوعی این است که می‌تواند به صورت همزمان و آنلاین تماس شما را به یک زبان دیگر ترجمه کند. یعنی تصور کنید شما با یک فرد چینی تماس می‌گیرد و فارسی صحبت می‌کنید و این خود گوشی است که می‌تواند زبان فارسی را به صورت همزمان به چینی ترجمه کند و به گوش آن فرد برساند. دقیقا همین موضوع به صورت برعکس هم صدق می‌کند و به راحتی می‌توانید با زبان‌های دیگر مکالمه داشته باشید.

برای امنیت بالاتر این ترجمه‌ها و مکالمات به روی خود گوشی انجام می‌شود و اصلا از آن خارج نمی‌شود.

رندرهای جدید سری S24

طبق عکس‌هایی که در ادامه مشاهده خواهید کرد، ظاهرا سامسونگ دقیقا مانند اپل، فریم کناری را کاملا تخت کرده و همین باعث شده تا شکل کلی این گوشی‌ها شبیه به ایفون‌ها شود (منظور طراحی نیست). طبق تصاویر طراحی دوربین‌ها مشابه است و رنگ‌های جدیدی به این خانواده اضافه می‌شود. توجه داشته باشید که این عکس‌ها واقعی نیست و تنها شایعاتی است که احتمال دارد به حقیقت بپیوندد.

فریم تیتانیومی برای S24

ظاهرا منابعی از داخل کره جنوبی تایید کرده‌اند که گوشی S24 اولترا به طور حتم از فریم تیتانیومی استفاده خواهد کرد. مشخص نیست که این فریم تیتانیومی در S24 و S24 پلاس هم دیده می‌شود یا خیر. با این تصمیم سازنده کره‌ای نشان خواهد داد که در عمل بسیاری از تصمیم‌های خود را بر اساس رقیب آمریکایی یعنی اپل اتخاد می‌کند.

سری S24 از Ultra HDR پشتیبانی خواهند کرد

گوگل قابلیتی به نام Ultra HDR را همراه با اندروید 14 معرفی کرد که به کاربرد اجازه می‌دهد عکس HDR بگیرد و این تصاویر را با همین فرمت در گالری گوشی مشاهده کند. یعنی برعکس قبل این تصاویر در گالری در حالت SDR نمایش داده نشوند و کیفیت بالای ثبت شده را به نمایش بگذارند. برخی از پرچمداران چینی در حال حاضر از این قابلیت استفاده می‌کنند ولی سامسونگ آن را همراه با One UI 6 عرضه نکرده است.

شایعات حاکی از این هستند که قابلیت Ultra HDR به روی سری S24 قرار خواهد گرفت. Ice Universe که یکی از منابع معتبر به حساب می‌آید این ادعا را داشته و همچنین اشاره کرده که این ویژگی باعث می‌شود تا گوشی‌های جدید سامسونگ بتوانند از حداکثر روشنایی پنل خود هنگام پخش تصاویر HDR استفاده کنند. ظاهرا حداکثر روشنایی پنل این گوشی‌ها برابر با عدد عالی 2500 نیت خواهد بود.

قابلیت‌ جدید دوربین گلکسی S24 اولترا به کمک هوش مصنوعی

قابلیتی به نام Zoom Anyplace در گلکسی S24 اولترا مورد استفاده قرار خواهد گرفت که به شما امکان می‌دهد در حین فیلم‌برداری در عین حال که سوژه‌ در حالت حرکت را ضبط می‌کنید، ویدئویی کامل نیز به صورت فول فریم داشته باشید. این قابلیت در حالت 2X و 4X کار می‌کند و در واقع اجازه می‌دهد که دو ویدئو 4K به صورت همزمان ضبط شوند.

این قابلیت می‌تواند سوژه‌ را در تمامی جهات دنبال کند و فوکوس را به روی آن نگه دارد. همچنین قابلیت دیگری به نام E2E AI Remosaic به روی این گوشی دیده می‌شود که پردازش تصاویر را تغییر داده و تا حد زیادی بهبود می‌بخشد. قبل‌تر پردازش تصویر به صورت رنگ به رنگ و لایه به لایه انجام میشد ولی ظاهرا به لطف این فناوری جدید تنظیم رنگ، وایت بالانس، داینامیک رنج، حذف نویز، تنظیم کنتراست و تمامی این موارد به صورت همزمان انجام می‌شود. همین اتفاق باعث می‌شود تا سرعت ثبت تصویر دو برابر بیشتر شود و در نهایت هم کیفیت تصویر افزایش پیدا کند. 

گلکسی S24 پلاس در نسخه جدید در GeekBench دیده شد

در تیر ماه بود که گلکسی S24 پلاس با مدل SM-S926U در GeekBench مشاهده شد که از اسنپدراگون 8 نسل 3 و 8 گیگابایت رم استفاده می‌کرد و از ابتدا به اندروید 14 مجهز شده بود. حال نسخه دیگری از این گوشی با مدل SM-S926N در GeekBench دیده شده که از اگزینوس 2400 استفاده می‌کند و این بار 12 گیگابایت رم دارد.

                                                          نسخه رم 12                                                       نسخه رم 8

این نسخه هم دارای رم ۸ و هم دارای رم ۱۲ است و این دو مدل در GeekBench نمرات شبیه به هم دارند و احتمالا از حافظه یکسان UFS 4.0 استفاده می‌کنند. عملکرد اگزینوس 2400 در حال حاضر طبق تست‌ها ضعیف‌تر از اسنپدراگون 8 نسل 3 است ولی باید منتظر باشیم و ببینیم که در عمل این دو نسخه چه عملکردی خواهند داشت. طبق این گفته یعنی به طور حتم گلکسی S24 و S24 مجدد در دو نسخه سخت افزاری تولید خواهند شد و سامسونگ مجدد سیاست‌های قبلی خود را در پیش گرفته است.

سری گلکسی S24 بالاترین هوش مصنوعی ممکن را خواهند داشت؟

شرکت گوگل طی مراسم معارفه پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو تمرکز بسیاری زیادی به روی بخش هوش مصنوعی و AI داشت و پرچمداران گوگل به واقع هم می‌توانند کارهای شگفت انگیزی به کمک هوش مصنوعی انجام دهند و برای مثال چهره افراد را بعد از ثبت عکس از حالت غمگین به حالت خوشحال تغییر دهند و بسیاری از کارهای دیگر.

طبق شایعات سامسونگ قرار است هوش مصنوعی بهتری را حتی نسبت به پیکسل‌های گوگل به روی سری s24 قرار دهند تا سری S24 باهوش‌ترین گوشی هوشمند دنیا شوند. این یعنی پرچمداران سامسونگ علاوه بر قابلیت‌های نرم افزاری جالب به راحتی توانایی تبدیل متن به تصویر را خواهند داشت و حتی می‌توانند بر اساس چند کلید واژه اصلی برای شما محتوای متنی و تصویری تهیه کنند.

این هوش مصنوعی دستیار صوتی اختصاصی سامسونگ یا همان بیکسبی را هم تحت تأثیر قرار خواهد داد و ظاهرا بیکسبی قرار است بیشتر از قبل شبیه به انسان شود و پاسخ‌های بهتری بدهد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که در نهایت این کهکشانی‌ها با چه مشخصات و ویژگی‌هایی به صورت رسمی معرفی می‌شوند.

گلکسی S24 چه رنگی است؟

طبق شایعات جدیدی که منتشر شده گلکسی S24 و S24 پلاس در رنگ‌های مشکی، خاکستری، یاسی، زرد، سبز، آبی و نارنجی به بازار عرضه می‌شوند. البته به طور حتم برخی از این رنگ‌ها اختصاصی است و وارد بازار ایران نمی‌شود. نسخه اولترا هم ظاهرا یک رنگ جدید طلایی خواهد داشت که فریم کناری آن نیز طلایی است و جذابیت بالایی دارد.

نمایشگر سه مدل بیشتر از هر زمانی به یکدیگر نزدیک می‌شود

طبق اخبار جدیدی که منتشر شده شرکت سامسونگ سیاست جدید و البته بسیار جذابی را برای نسل جدید در پیش گرفته و قصد داریم نمایشگر گلکسی S24، گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24 اولترا را بیش از هر زمان دیگری به هم نزدیک کند. این یعنی مدل‌ پایه و پلاس هم قرار است از پنل LTPO استفاده کنند و این در حالیست که این ویژگی قبل‌تر فقط برای نسخه اولترا بود. این پنل جدید باعث می‌شود تا نرخ نوسازی در بازه گسترده‌تری بتواند کم و زیاد شود و مصرف باتری به حداقل برسد.

مشخصات نمایشگر سری S24 به هم نزدیک‌تر می‌شود

همچنین ظاهرا قرار است میزان روشنایی هر سه پنل برابر با 2500 نیت باشد و دیگر بین سه مدل تفاوتی را مشاهده نکنیم. طبق سیاست جدید سامسونگ تفاوت گلکسی S24، گلکسی S24 پلاس و نسخه اولترا تنها در زمینه اندازه و البته رزولوشن خواهد بود. گلکسی S24 پنلی 6.1 اینچی با رزولوشن FHD+ خواهد داشت و برای مدل پلاس نیز پنلی با همین رزولوشن ولی با اندازه 6.6 اینچ در نظر گرفته خواهد شد. گلکسی S24 اولترا نیز طبق انتظار پنلی 6.8 اینچی با رزولوشن QHD+ خواهد داشت و به احتمال قوی امسال به صورت تخت خواهد بود و خمیدگی کناره‌های نمایشگر از بین می‌رود.

تراشه +S24 نزدیک به ۸۰ درصد قوی‌تر از تراشه S23 Ultra

امروز اطلاعاتی از بنچکارک S24 پلاس منتشر شد که نشان می‌دهد عملکرد این گوشی به مراتب بهتر از تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ است. به نظر می‌رسد که اسنپ دراگون ۸ نسل ۳ برای گوشی اس ۲۳ پلاس در نظر گرفته شده باشد.

این اطلاعات که از بنچمارک GeekBench 6 Vulkan به دست آمده، نشان می‌دهد که گلکسی S24+ که البته به جدیدترین تراشه اسنپ دراگون مجهز شده توانسته امتیاز 17031 را کسب کند. این امتیاز نشان می‌دهد که عملکرد این گوشی ۸۱٫۶ درصد بهتر از گوشی S23 Ultra بوده است. حتی برای مقایسه بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که عملکرد این تراشه به کارت گرافیکی دسکتاپ GeForce GTX 1050 نزدیک است.

گوشی گلکسی S24+ در حال حاضر با شماره مدل SM-S926U شناخته می‌شود

S24 اولترا با ۱۲ گیگابایت رم

در تست GeekBench 6 عملکرد تراشه اگزینوس 2400 دیده شد و این مدل توانسته 5 درصد در بخش تک هسته‌ای و 22 درصد در بخش چند هسته‌ای بهتر از اسنپدراگون 8 نسل 2 عمل کند.

طبق شایعات سامسونگ گلکسی S24 اولترا را تنها با یک نسخه اسنپدراگون 8 نسل 3 روانه بازار می‌کند ولی از طرفی گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس از تراشه اگزینوس 2400 استفاده خواهند کرد. به نوعی سامسونگ قصد دارد بهترین عملکرد سخت افزاری را نیز برای گران‌ترین گوشی خود نگه دارد تا کاربران بیش از پیش به خرید این مدل ترغیب شوند.

S24 Ultra با اسنپ دراگون ۸ نسل ۳ راهی بازار می‌شود

گزارش‌های جدید به این موضوع اشاره می‌کنند که گوشی S24 Ultra با تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۳ راهی بازار می‌شود. در این گزارش گفته شده که S24 و S24+ با تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ یا اسنپ دراگون ۸ نسل ۳ راهی بازار می‌شوند.

شایعات می‌گویند که تراشه جدید سامسونگ با فناوری ۴ نانومتری LPP+ ساخته می‌شود. این تراشه دوبرابر سریع‌تر از اگزینوس ۲۲۰۰ است و ۱۵ درصد در قسمت هوش مصنوعی سریع‌تر خواهد بود.

ویدیویی که در ابتدای مطلب مشاهده می‌کنید، ویدئویی است که ظاهر نهایی گوشی S24 Ultra را به خوبی نشان می‌دهد.

عکس S24 Ultra

امروز رندرهای دقیقی از گوشی S24 Ultra منتشر شد. با نگاهی به این رندرها متوجه می‌شوید که S24 Ultra از نظر طراحی تفاوت چندانی با گوشی S23 Ultra ندارد ولی ظاهرا نمایشگر این گوشی از حالت خمیده به حالت تخت درآمده و دیگر درکناره‌ها انحنایی دیده نمی‌شود. گوشی S24 اولترا همچنان حالت مستطیل شکل خودش را حفظ کرده و لبه‌های گردی دارد. گزارش‌های می‌گویند که گوشی اس ۲۴ اولترا ۲۳۳ گرم وزن دارد.

ظرفیت باتری S24 و ابعاد و اندازه صفحه نمایش

امروز اطلاعات بیشتری از سری S24 منتشر شده به ظرفیت باتری، ابعاد و اندازه صفحه نمایش این گوشی‌ها اشاره می‌کنند.

گوشی
ابعاد و وزن
اندازه صفحه نمایش
ظرفیت باتری
S24
147 × 70.6 × 7.6 میلی‌متر
۱۶۸ گرم
۶٫۲ اینچ Full HD+
۲۵۰۰ نیت روشنایی
۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
۲۵ وات
S24+
158.5 × 75.9 × 7.7 میلی‌متر
۱۹۵ گرم
۶٫۷ اینچ Full HD+
۲۵۰۰ نیت
۴۹۰۰ میلی‌آمپر ساعت
۴۵ وات
S24 Ultra
162.3 × 79 × 8.6 میلی‌متر
۲۳۳ گرم
۶٫۸ اینچ QHD+
۲۵۰۰ نیت روشنایی
۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
۴۵ وات

تصاویر S24

پس از منتشر شدن تصاویر گوشی S24 Ultra تصاویر گوشی S24 و S24+ هم منتشر شد. این گوشی‌ها هم ظاهری مانند سری S23 دارند و از فریم کاملا مسطح استفاده می‌کند که باعث شده در دست راحت‌تر قرار بگیرند.

در پشت این گوشی‌ها سه دوربین پشت مشاهده می‌شود و پورت USB-C هم روی لبه پایینی آن‌ها دیده می‌شود.

طراحی و کیفیت نمایشگر

مدتی قبل شایعاتی به گوش می‌رسید که سازنده کره‌ای قرار است در نسل جدید نسخه پلاس را حذف کند و پرچمداران خود را تنها در دو مدل گلکسی S24 و گلکسی S24 اولترا روانه بازار کند. در حال حاضر اما منابع معتبر این احتمال را رد کرده‌اند و باور دارند سامسونگ نسل جدید را نیز مانند قبل در سه مدل به بازار عرضه خواهد کرد.

سری گلکسی S24 طبق انتظار با پنل‌هایی 6.1، 6.6 و 6.8 اینچی از راه خواهند رسید و به گفته منابع مختلف طراحی این گوشی‌ها قرار نیست تغییر خاصی نسبت به سری S23 داشته باشد و فقط ممکن است سامسونگ برای متمایز کردن این نسل با نسل قبلی مقداری چیدمان دوربین‌ها را تغییر دهد. البته سامسونگ در طراحی گلکسی زد فلیپ 5 نیز نسبت به نسل قبل طراحی را چندان تغییر نداد و این نشان می‌دهد که احتمال تکرار این اتفاق برای سری S24 نیز وجود دارد.

با این وجود مدتی قبل Ice Universe ادعا کرد که دو گوشی گلکسی S24 و S24 پلاس قرار است از لبه‌های تخت استفاده کنند. طبق طراحی S22 یا S23 قاب پشتی کاملا تخت است اما فریم کناری انحنا دارد. حالا طبق ادعای این منبع قرار است در دو مدل جدید شاهد فریم تخت باشیم تا این گوشی بیشتر و بیشتر شبییه به ایفون‌های اپل در زمینه طراحی شود. این گفته‌ها در مورد تسخه اولترا صدق نمی‌کند و باید دید این سازنده برای گران‌ترین گوشی خود چه سیاستی را پیش خواهد گرفت.

ظبق شایعات جدید هر سه گوشی سری S24 قرار است از فریم تیتانیومی استفاده کنند، تصمیمی که اپل در سری ایفون 15 برای مدل‌های پرو گرفت و حالا سازنده کره‌ای قصد دارد این متریال را به تمامی مدل‌های خود اضافه کند. اگر طبق شایعات فریم کناری کاملا تخت شود و از طرفی تیتانیوم هم اضافه شود عملا کهکشانی‌های سامسونگ شکل و شمایلی نزدیک به ایفون‌ها به خود می‌گیرند و حتی کیفیت ساخت بهتری خواهند داشت.

نمایشگر هر سه گوشی سوپر امولد خواهد بود و هر سه از نرخ نوسازی 120 هرتزی استفاده خواهند کرد. رزولوشن S24 و S24 پلاس مانند قبل FHD+ خواهد بود و S24 اولترا از رزولوشن QHD استفاده خواهد کرد. نرخ نوسازی S24 اولترا بین 1 تا 120 جابجا خواهد شد ولی این مقدار برای دو مدل دیگر این خانواده بین 48 الی 120 خواهد بود.

طبق اطلاعات منتشر شده از منابع معتبر، به احتمال زیاد مدل اولترا با بهبودهایی در زمینه نمایشگر مواجه خواهد شد ولی هنوز نمی‌دانیم که این بهبودها در چه زمینه‌ای هستند. البته به تازگی Ice Universe در مورد S24 اولترا ادعا عجیبی را مطرح کرده و باعث شده تا از همین حالا طرفداران سامسونگ به این موضوع اعتراض داشته باشند. طبق ادعای این منبع حاشیه‌های اطراف پنل S24 اولترا به اندازه A54 زیاد است و عملا نسبت به نسل قبلی یک پسرفت بسیار عجیب را تجربه خواهد کرد.

نسبت تصویر در S24 Ultra

همانطور که مشاهده می‌کنید ظاهرا قرار است طرف چپ و راست پنل 3.42 میلی‌متر حاشیه و بالا و پایین آن 3.0 میلی‌متر حاشیه داشته باشند که بدترین عملکرد سامسونگ در بین پرچمداران این شرکت از سال 2019 و گلکسی S10 به حساب می‌آید. ظاهرا دلیل این اتفاق تخت شدن پنل خواهد بود و دیگر در کناره‌ها شاهد انحنا نیستیم. البته این اتفاق هم دلیل بر حاشیه‌های زیاد این مدل نخواهد بود و بسیاری از گوشی‌های جهان با پنل تخت از حاشیه‌های کمی برخوردار هستند.

باید دید سامسونگ در عمل چه روندی را در پیش خواهد گرفت، به‌خصوص با توجه به این که ظاهرا ایفون 15 پرو و ایفون 15 پرو مکس حاشیه‌های کمتر نسبت به قبل خواهند داشت و از این نظر بهترین مدل در تمام سال‌های اخیر هستند.

سخت افزار و باتری

طبق آخرین اطلاعات سامسونگ به صورت کاملا جدی در حال توسعه تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ خود است و این یعنی احتمال دارد مانند سری S22 گوشی‌های بازار جهانی با اگزینوس ۲۴۰۰ و گوشی‌های بازار آمریکا و چین با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ روانه بازار شوند. کاربران و طرفداران سامسونگ از همین حالا بابت این تصمیم ناراضی هستند؛ چرا که سری S23 عملکرد و شارژدهی بسیار خوبی داشتند و بخش زیادی از این مهم به لطف تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به دست آمده بود. باید دید در نهایت تصمیم چگونه می‌شود.

سامسونگ چند سال بود که سری پرچمداران خود را در دو نسخه با تراشه‌های اگزینوس و اسنپدراگون برای مناطق مختلف جهان تولید می‌کرد ولی در سری S23 تصمیم گرفت که تنها از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده کند. طبق همین منطق باید امسال شاهد استفاده از اسنپدراگون 8 نسل 3 باشیم ولی ظاهرا قضیه به همین سادگی هم نیست.

سازنده کره‌ای در صورت استفاده از تراشه‌هاس اگزینوس خود سود بیشتری را به دست خواهد آورد و همین اتفاق ممکن است باعث شود سری S24 نیز مجدد مانند قبل با دو نسخه سخت افزاری وارد بازار شوند. حتی ممکن است شرکت سامسونگ تصمیم بگیرد که مثلا S24 اولترا را تنها با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 و گلکسی S24 و S24 پلاس را در دو نسخه اسنپدراگون 8 نسل 3 و اگزینوس 2400 به بازار عرضه کند.

مدتی قبل در بنچمارک GeekBench 6 شواهدی از گوشی گلکسی S24 پلاس و البته اسنپدراگون 8 نسل 3 دیده شد که استفاده سامسونگ از تراشه کوالکام را تایید می‌کند و باید ببینم که تراشه اگزینوس نیز در کار خواهد بود یا خیر. این تراشه در GeekBench 6 توانسته در بخش تک هسته‌ای حدود 12 درصد و در بخش چند هسته‌ای حدود 26 درصد بهتر از نسل قبلی عمل کند.

Snapdragon 8 Gen 2
Snapdragon 8 Gen 3
1x Cortex-X3 @ 3.2GHz
1x Cortex-X4 @ 3.30GHz
Prime
2x Cortex-A715 @ 2.8GHz
3x Cortex-A7xx @ 3.15GHz
Performance 1
2x Cortex-A710 @ 2.8GHz
2x Cortex-A7xx @ 2.96GHz
Performance 2
3x Cortex-A510 @ 2.0GHz
2x Cortex-A5xx @ 2.27GHz
Efficiency

در جدول بالا می‌توانید تفاوت فرکانس و البته چیدمان هسته‌ها را در تراشه جدید مشاهده کنید.

همچنین طبق شایعات ممکن است همه این گوشی‌ها حتی در نسخه پایه‌ای به 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شوند و حتی مقدار رم نیز به 12 گیگابایت افزایش پیدا کند (البته بعید است که رم به 12 گیگابایت برسد و قیمت ثابت بماند).

طبق اطلاعات موجود این گوشی‌ها از ظرفیت باتری مشابهی نسبت به نسل قبلی استفاده می‌کنند و این یعنی نسخه اولترا به یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز می‌شود و نسخه پلاس و خود S24 به ترتیب از یک باتری 4700 و 3900 میلی آمپر ساعتی استفاده خواهند کرد. البته سامسونگ قصد داریم تا با بهینه کردن نرم افزار و البته سخت افزار این گوشی‌ها شارژدهی را تا 10 درصد بهبود ببخشد که اتفاق مثبتی است.

کاربران امیدار هستند که این سری با سرعت شارژ بالاتری روانه بازار شوند ولی ظاهرا در اطلاعات درز کرده و تست‌ها مشخص شده است که این سه گوشی دقیقا سرعت شارژ مشابهی در مقایسه با نسل قبلی دارند و این یعنی گلکسی S24 با فناوری 25 وات و نسخه پلاس و اولترا با فناوری 45 واتی روانه بازار خواهند شد.

البته نمی‌توانیم این موضوع را یک نقطه ضعف به حساب بیاوریم؛ چرا که پرچمداران جدید اپل یعنی سری 15 با سرعت شارژ 20 واتی روانه بازار شدند و با وجود تغییر لایتنینگ به USB-C، باز هم بهبودی در زمینه سرعت شارژ شدن اتفاق نیفتاده است.

دوربین

هنوز برای این که بخواهیم در مورد دوربین سری گلکسی S24 صحبت کنیم کمی زود است ولی ظاهرا گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس قرار نیست خیلی در بخش دوربین‌ها تفاوتی داشته باشند و همچنان دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و تله فوتو 10 و فوق عریض 12 مگاپیکسلی مورد استفاده قرار خوهد گرفت.

در نسخه اولترا البته کمی اوضاع متفاوت خواهد بود. سامسونگ برای اولین بار دوربین پریسکوپ تله فوتو با زوم اپتیکال 10 برابری به گوشی‌های خود اضافه کرد و این دوربین تا S23 اولترا نیز به کار گرفته شد. طبق شایعات و گفته Ice Universe دوربین تله فوتو از 10 مگاپیکسل به 50 مگاپیکسل ارتقاء خواهد یافت و سنسوری با اندازه 1/2.52 اینچی و 0.7 میکرونی را شاهد خواهیم بود. این دوربین به جای زوم اپتیکال 3 برابری می‌تواند تا 5 برابر به روی سوژه‌ها زوم کند و عکس‌های بسیار باکیفیت‌تری به ثبت برساند.

پریسکوپ تله فوتو S24 اولترا

این یعنی سامسونگ دو دوربین تله فوتو با سنسور 10 مگاپیکسلی و زوم اپتیکال 3 برابری و دوربین پریسکوپ تله فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابری را به روی S24 اولترا استفاده خواهد کرد. با این تصمیم میزان زوم به نصف کاهش پیدا می‌کند ولی قطعا به لطف سنسور با رزولوشن بالاتر شما می‌توانید تصاویر باکیفیت‌تری به ثبت برسانید. سازنده کره‌ای می‌داند که رقابت با دوربین پریسکوپ تله فوتو ایفون ۱۵ پرو مکس بسیار دشوار خواهد بود و باید در این زمینه خود را برای جدال آماده کند. 

قیمت سری S24 چقدر خواهد بود؟

تا به امروز در میان انواع آپدیت‌های متوالی و خبرهای منتشر شده از سری اس 24 قیمت دقیقی اعلام نشده، اما در حقیقت اگر بخواهیم مطابق با روند همیشگی S24 پیش برویم؛ به احتمال خیلی بالا باید منتظر قیمت‌هایی مانند 799، 999 و 1199 دلار باشیم.

قیمت احتمالی گوشی های S24 به دلار آمریکا

قیمت گوشی s24 اولترا
1199
قیمت گوشی s24 پلاس
999
قیمت گوشی s24
799

جمع بندی

در این مطلب در مورد این که s24 چه زمانی وارد بازار می‌شود صحبت کردیم و به شایعات پیرامون این گوشی‌های پیش رو پرداختیم. این که اطلاعات فعلی تا چه حد صحیح است اصلا مشخص نیست ولی تجربه ثابت کرده است که بسیاری از شایعات پیرامون گوشی‌های هوشمند صحت دارد و منابع ناشناس معمولا از طریق کارکنان شرکت‌ها اطلاعات را به دست می‌آورند.